WHERE ARE YOU?

Friday, May 17, 2013

SABAR Zul

Assalamualaikum ,

Air mata yang terburai dipipi diseka perlahan.. Esakkannya , masih kuat didengari.. Itulah , yang dapat aku ceritakan kepada pembaca ceritaku.. 17.05.2013 , merupakan hari ataupun detik yang dinanti-nantikan oleh rakan rakan sebaya ku. Tepat jam 12, keputusan hidup seorang remaja dikeluarkan.. Aku mencapai telefon bimbitku , lalu aku mendail nombor rakan ku.. sesekali, nada suaraku serak. Mengucapkan Tahniah kepada beliau. Dengan perasaan yang cukup sayu aku mematikan perbualan kami.. Aku seolah-olah menafikan apa yang disampaikan oleh beliau. Namun itulah , realiti hidupku..

Tanpa aku sedari, mata ku yang berkaca sudah pecah membasahi pipiku.. Mata ibuku, membutang.. Nada suara ibuku , terus mengalihkan pandangan mataku , lalu aku terus mengesat air mata yang entah bila tumpah ke pipi ku.
"kenapa" soalan ibuku..
sekadar gelengan kepala jawapanku..

SATU persatu aku jelaskan kepada beliau.. Sebak dihatiku siapa yang tahu...



No comments:

Post a Comment